Uitstapje 7/8 naar Het Nieuwe Instituut.

Woensdag (27-3) is groep 7/8 op bezoek geweest bij Het Nieuwe Instituut te Rotterdam. Hier gingen de kinderen aan de slag met onderzoekend leren. Ze werden uitgedaagd om met een deadline van een uur een heel nieuw product te bedenken en hier een promotiefilmpje van te maken. Ze zijn heel creatief aan het werk geweest en hebben geweldige producten uitgevonden; een onderwaterhuis, een robotassistent voor in de klas, een schoen met verwarming, een armband die je kan gebruiken als pen en zelfs een auto die op water rijdt!

Om hun nieuwe producten te verkopen hebben ze er een promotiefilmpje van gemaakt met hulp van moderne technieken. Zo hebben de kinderen gewerkt met stopmotion technologie, greenscreen technologie en IMovie. Bekijk de filmpjes om de prachtige resultaten te bekijken.

error: Content is protected !!