Opening ontdekplein!

Op dinsdagochtend 17 september vond de opening van het ontdekplein van de Jacobusschool plaats.

De Jacobusschool is dit schooljaar les gaan geven in leerpleinen. Het stoeptegelplein was niet meer passend bij onze visie ‘Zie en Ontdek’ dus het plein werd aangepakt door een ontdekplein te realiseren.

Op het ontdekplein worden alle zintuigen van de kinderen geprikkeld. Door te voelen en te zien ontdekken de kinderen de wereld. Tevens worden er dagelijks bewegende buitenlessen gegeven.

De opening werd gedaan door Bichar, Benjamin en Ravenna. Nadat de ballonnen kapot werden geprikt en het lint werd doorgeknipt werd het ontdekplein in gebruik genomen.

Dit ontdekplein in een groen/blauw ontdekplein. Het groen wordt later dit jaar gepland en onder het plein bevindt zich een waterbazin. Hierin vangen wij het hemelwater op zodat dit terug de grond in gaat ipv het riool. Het zien en ontdekken van de kinderen kan op ons ontdekplein beginnen.