Veilig computer en internet gebruik

U kunt uw kind beschermen voor ongewenste software en informatie op internet. Het is raadzaam om een actueel anti-virus pakket op u pc te installeren. Als ouder van leerlingen van onze school kunt u heel voordelig anti-virus software bestellen op Surfspot. Na registratie met vermelding van onze school kunt binnen enkele dagen software bestellen.

Veel kinderen hebben een eigen account op de pc thuis. Let op dat dit een gebruikersaccount is en geen beheerdersaccount. Onder een beheerdersaccount kunnen kinderen zelf (ongewenste) software installeren.

Naast deze tips blijft het een noodzaak dat u mee kijkt terwijl uw kind achter de pc zit. Hoe goed je je pc ook beveiligt, er kan altijd iets gebeuren waar u niet op niet te wachten. Bespreek de gevaren van persoonlijke informatie op internet en hoe je dit kan voorkomen. Zorg voor sterke wachtwoorden met een afwisseling van cijfers, (hoofd)letters en andere tekens (*%$#-_).