Het onderbouwplein

De kinderen in leerjaar 1 en 2 leren en spelen in 1 ruimte, namelijk ons leerplein. De kinderen zijn aan het ontdekken in een rijk thematisch leeromgeving.

Bij thematisch werken is de leerkracht de regisseur van het onderwijsaanbod. De leerkracht bedenkt opdrachten die passen bij de leerlijn en houdt hierbij de behorende doelen in de gaten.

Met spelend leren ontwikkelen de kinderen hun emotionele ontwikkeling (denk hierbij aan het uiten van gevoelens), sociale ontwikkeling (denk hierbij aan het afstemmen van gedrag) en intellectuele ontwikkeling (denk hierbij aan het ontwikkelen van de taalontwikkeling door gebruik te maken van mondelinge taal).

De leerkracht signaleert steeds meer talenten die de kinderen van zichzelf ontdekken. Deze ontdekkingen worden door de leerkracht vastgelegd met een foto, die in hun portfolio wordt geplaatst.

error: Content is protected !!